Fil(l)me... Limitless - 2011

joi, 9 iunie 2011

Limitless - 2011



...E deghizată în roman SF, dar e, de fapt,
manifestul meu despre individul secolului 21.
Creez o societate utopică, unde toţi suntem...


— Nu. Acesta e un produs exclusiv care va intră în fabricaţie de la anul.
A trecut testele clinice şi e aprobat de ANM.

— Dă-mi sã vãd. Ce conţine?

— Au identificat receptorii din creier care activează anumite circuite.
Se spune că putem folosi doar 20% din creier.
Pastila asta îţi conferă acces la întreg creierul.

—  Vernon, uită-te la mine.
Crezi că sunt idiot?
Sunt falit, sunt deprimat. Nu cred că viaţa mea se va schimba în bine,
dacă iau o pastilă-minune.


Apoi, am simţit. Fusesem orb, dar acum vedeam.
Cumva, subconştientul meu a scos asta la iveală.
O amintire pe care nu o reţinusem.
Sau a fost acolo mereu şi aveam nevoie doar de acces?


O pilulă pe zi... şi posibilităţile erau nelimitate.
În trei zile am învăţat să cânt la pian.
Matematica a devenit folositoare. Şi distractivă.
Dacă ascultam o limbã străină, reuşeam să o vorbesc fluent.
Dintr-o dată, ştiam totul despre orice.

(surse foto: cinemarx)


8 opinii:

Sophie spunea...

numai critici pozitive

andreiraduM spunea...

:)
Sarut'mana, Sophie, am vazut filmul. Ideea este in trend!
Filmul nu este o capodopera dar naste multe intrebari si hraneste mintea omului cu idei.

Intrebarea pe care mi-o pun eu este: cum ar arata lumea daca sapiensul ar putea sa foloseasca la capacitate maxima creierul... in sensul ca fiecare informatie acumulata pe parcursul vietii sale sa o poata accesa si in acelasi timp sa faca conexiunea potrivita (adica sa proceseze acea informatie) astfel incat sa-i fie de folos?!

Administrator spunea...

Wow !
Ma bucur cand semnalezi cate un film.
De vazut !

Anonim spunea...

Omule te admir. Lol putini reusesc sa spuna ce gandesc am incercat si eu dar imi e greu ca ma privesc dupa aia urat oamenii. Sorry ca am intervenit voiam sa-ti multumesc. Nu am cont ca nu am timp dar eu sunt ala de pe blogul cu ciocolata. Mai invat si eu una alta.

Sorin spunea...

Andrei-ule , te salut !
Am văzut filmul şi pentru că avea critici pozitive şi părea de soi l-am luat de când era R5 adică de o calitate a imaginii , bunuţă . M-a fascinat nu atât filmul în sine cu acţiunea lui cât subiectul atins , recunosc am visat un timp la o întâmplare asemănătoare sau măcar pe-aproape , ulterior am aflat că problema nu este că nu folosim creierul la maxim , căci de fapt îl folosim , dar a lui capacitate de stocare poate înmagazina fiecare secundă a vieţii noastre dar nu o poate accesa şi deaceea este selectiv . Acum ştii cum este diferenţa o face cu ce l-am "hrănit" şi ceea ce a stocat ca fiind important. Cred că cea mai mare realizare a omenirii va fi aflarea funcţionării creierului , modalitatea de accesare şi criteriile pe baza cărora face selecţia .

Recomand şi eu acest film mai ales pentru dilemele existenţiale ce le va naşte !

Rontziki spunea...

Fain film prin ideile şi întrebările pe care le generează :)
Şi eu mă întreb cum ar fi dacă am putea reţine absolut tot şi am putea accesa şi asocia ca lumea orice...sper că am fi mai "deştepţi" decât în film, în sensul unei adevărate deşteptări şi orientări spre ceea ce contează :)
Şi oricum, ar fi altceva când toată omenirea ar avea această capacitate...

alessia spunea...

Am reuşit să găsesc şi să văd şi eu filmul.:)
Un amestec deconcertant de posibile probleme ale omului viitorului, care este evident că şi atunci vor conduce, ca şi acum, de la ştiinţă la con-ştiinţă.
Iar despre aceasta din urmă, lumea ştiinţifică nu are încă o teorie riguroasă, de nezdruncinat. Doar ipoteze. Şi asta pare de-a dreptul grav, fiindcă e limpede că aceasta este, de fapt, cea mai stringentă dintre problemele noastre: principiile în virtutea cărora ne utilizăm capacităţile creierului.

andreiraduM spunea...

:)
alessia, capacitatile creierului le folosim in avantajul nostru (ca individ), apoi... ce ramane (daca ramane) in avanajul/detrimentul celorlalti - functie de interesele individului.
Macro - sapiensii au dezvoltat "intinctul de conservare" si l-au dus pe culmile gloriei "totul pentru mine".
:)
sau
:(

Trimiteți un comentariu

îndrăzneşte!

 

Blog Archive