In Zimbabwe... oamenii sunt bilionari, BUNULE!

miercuri, 6 iulie 2011

... si fericiti!
Ia priviti:

  
sursa foto: wealthdaily
Un ou costa, in 2008, 35 miliarde dolari!
:))
(Rata inflatiei in Zimbabwe in anul 2008, ianuarie a  trecut de 100.000%)
:)
Daca aveti curiozitatea sa cititi ce s-a intamplat in Zimbabwe dupa 1980, veti avea surpriza sa gasiti multe lucruri comune cu tarisoara noastra draga. Cum poti distruge economia unei tari in cativa pasi, dar esentiali!
:))

31 opinii:

Scorchfield spunea...

Tocmai de aceea lui Google i s-a dat denumirea de Google, dar dacă Zimbabwe insistă, vom trece pe Zimbabwe, "să cauţi pe motorul" Zimbabwe, ce idee nouă! :)

CARMEN spunea...

trist! dar uite ca oamenii mai au putere pentru un zâmbet în fata apaartelor foto...

andreiraduM spunea...

:))
Te salut, man!
Buna conexiune. Nu m-am gandit!
:))

andreiraduM spunea...

Carmen, sarut'mana!
Ma bucur ca ai trecut pe la mine, eu nu am reusit sa las niciun cuvant la tine, sunt in "razboi rece" cu gooagalu. Ba ma lasa sa ma loghez, ba nu. E foarte capricios.

Daca ai sti ca mai toti sunt asa. Am fost in africa de sud si am ramas mut de uimire sa-i vad mereu cu zambetul pe fata, indiferent de ceea ce li se intampla. Si li se intampla lucruri urate de tot.
Cum se trezesc de dimineata canta sau isi pun muzica si pana seara... ii vezi asa.
Cand se enerveaza, se supara, sunt precum animalele salbatice... dar suporta mult pana cand se dezlantuie.
Sunt fascinanti!

Costin C. spunea...

Teancuri-teancuri, astia umbla cu sacii de bani, si dau 2-3 sacide bani pe 1 sticla de suc si un pachet de biscuiti.

andreiraduM spunea...

Costin, te salut!
Ma bucur ca te revad.

E si mai tragic. Nici macar nu au ce cumpara cu ei. Industria a fost desfiintata cu totul, cam ca la noi; agricultura nu mai exista, decat asa... sporadic.
Foamea a triumfat intr-o tara plina de bogatii subterane!

haricot spunea...

The contrast this post with your last post is incredible. No agriculture, because of poor land? Sad...

Brandusa spunea...

:(
Stii ce nu inteleg eu Andrei, cum pot alte natii, oamenii lor politici sa se laude cu tara lor supradezvoltata, cand aud/vad/trec si prin alte locuri in genul de mai sus?! Cum poate un mare industrias, foarte bogat sa nu conceapa ceva si pentru ei acolo, desi sunt resurse neexploatate cum bine spui tu. Dar in fine, eu nu inteleg multe, de aceea nu sunt "om de stat" si nici "imbogatita" :(

Jenny Woolf spunea...

I wish I could understand this post because the photographs are very interesting and I would like to see what you had to say about Zimbabwe!

andreiraduM spunea...

Hello, Jenny Woolf!
I talked about inflation in Zimbabwe. I talked about happy people who have a lot of money and are very hungry.
Industry is destroyed. Agriculture is broken.
Thanks for your visit.
Have a nice day.

andreiraduM spunea...

Bradnusa, sarut'mana!
O parte de raspuns l-a dat pai mei.
Si este o partea insemnata.
Spre exemplu, Zimbabwe este tara care exploateaza zacaminte de diamante si aur gri - coltan!
Desi ar putea avea un nivel de trai decent, mai toata populatia tarii se zbate in ultrasaracie.

Strategiile "afaceristilor" sunt foarte simple cu rezultate foarte bune: tinerea in prostie a populatiei (adica lipsa educatiei), instigarea grupurilor etnice ("alimentandu-le" permanent cu arme), coruperea guvernantilor si tinerea in "sclavie" a prapaditilor prin teroare.

Baietii civilizati (care fac acte caritabile de ochii lumii occidentale) fac averi fabuloase pe spinarea prapaditilor. Si toate se aranjeaza la nivelul cel mai inalt!

andreiraduM spunea...

Haricot, hello!

Agriculture was destroyed just to keep the population in poverty. Population can be exploited so well.
Thanks for your visit. Have a wonderful day!

PTRUPTRUCEA spunea...

Aaaaaaa... asta-i de la vecinii mei... :))) La ei e mare bogatie... La noi e saracie mare ca_cand te duci la piata, geaba te duci ca... sa ma ierte doamnilii si domnisoarilii ca nu-i licentios, e adevarul gol, ca_cum va spuneam... PULA bani!

PS pentru cine a uitat sau s-a facut ca uita, sa stie ca asa se numeste moneda noastra nationala...

PTRUPTRUCEA spunea...

Si va rog sa maiertati da' a romanilor cam tot asa o sa se numeasca in curand....

andreiraduM spunea...

:))
Ptruptrucila, te salut!
...ula bani, ...ula mancare!
In curand si in spatiul carpato-danubiano-pontic.
Dar cred ca ne vor salva cohortele de ajutatori si armatele de ingeri ce vor veni intr-un suflet la chemarea spiritualistilor prin mantre gen hooopoooo poopo pooo
sau auuuummm naaaummm naaaammmm

PTRUPTRUCEA spunea...

Uauuuuu... :))))) Mmmmmmoahahahaha... :))))))))))
Asta-i tot ce-am avut da spus!

Dan Ioanitescu spunea...

Buna ziua tuturor celor ce au cascat gura la fericirea zimbabweana... !!
Buna ziua Andreiule! Sunt onorat! :)


Daaaaa.... acum imteleg eu.... Si noi am fost cu totii de doua-trei ori in istoria noastra economica milionari si premiantii chiar miliardari.... Povestea bunica de o iarna grea in care oamenii bagau saci cu bani in sobe ca sa se-ncalzeasca... Ce vremuri dom'le! :))

Oare ce-or fi facand zimbabwezii cu atatia bani, ca e cald la ei... !? :)

andreiraduM spunea...

:)
Bunule, cred ca se sterg la fund. Poate de aceea sunt atat de fericiti...
:)

Zina spunea...

Am ameţit privind bonul ăla... Ferească Dumnezeu să n-ajungem şi noi aşa miliardari !

magda spunea...

A typical picture of inflation!
It is tragic that can damage a country ....
I wish you a happy summer!

Sorin spunea...

Te salut din nou Andrei-ule !

Wow , câtă " bogăţie" !! adică sărmanii oameni bogaţi . Băieţelul acela cred că are-n braţe banii de buzunar ,ştii , o prajitură un film ...Doamne fereşte ...nu m-ar mira ca şi la noi la fel .

Ştii care ar fi cea mai proastă meserie acolo , chiar şi cu atâţia bani ? Să te faci vânzător de portofele .

Sophie spunea...

mai muncesc si sa care sacii cu bani

Brandusa spunea...

Pai Mei, Andrei nu m-ati convins, mai spuneti :))
Glumesc, desigur, imi place sa va citesc. :)
Intrebari retorice de altfel, a caror raspuns nu-mi multumeste sufletul...mintea pricepe ea ceva :)

pandhora spunea...

mi-ar placea sa povestesti despre Africa...

saracia...o saracie indusa...nu ma indoiesc de asta...

INCERTITUDINI spunea...

După ce m-am uitat de câteva ori la imagini, te-am înțeles!

andreiraduM spunea...

:)
Gina, sarut'mana!
Nu stiu daca m-am facut inteles, uneori imi este dificil, si asta tocmai pentru ca depun prea mult efort, prea multa pasiune si... dau cu stangu'n dreptu'!
:))

Pandhora, mi-ar placea sa povestesc despre Africa, mi-am creionat si cateva "proiecte" insa le-am abandonat pe toate.
Prefer sa acumulez inca.
Africa este un continet cu totul si cu totul special comparativ cu Europa.
Daca avti ocazia unei calatorii pe continetul negru, nu'l ratati. Face parte din oportunitatile care nu trebuie ocolite, ci prinse cu orice pret.
Cu amendamentul - calator nu turist!
A prinde esenta acelui loc, a simti vibratia acelui loc, a intra "in pielea" oamenilor de acolo, fie buri (albii care au colonizat teritoriile de acolo) fie negri (provenind din diferite triburi - bastinasi) este dificil daca mergi ca turist si esti conditionat de timp, vrand sa vezi cat mai multe!


Brandusa, m-am gandit eu ca "ai intins o plasa"!
:))
Nici mie nu-mi multumeste sufletul, si nici mintea!
Este inadmisibil ca o mana de smecheri sa decida soarta a milioane de oameni...


Sophie, :))
buna gluma ta. Nu m-am gandit la acest aspect!
:))

andreiraduM spunea...

SoriN-ule, te salut si eu!
:))
Buna si remarca ta. Nu m-am gandit! Designerii ilustri au o bresa deschisa si larga... pot crea portofele din silicon, spre exemplu, cand sunt goale sa fie mititele, iar cand le umpli cu bani sa se umfle functie de cantitatea de bani pe care o vrei adapostita in acel portofel.
Chinezii au inventat niste jucarioare din silicon care se umfla in apa, se fac imense.
Jucarioarele reprezinta tot felul de insecte, animalute...
:)

andreiraduM spunea...

Magda, hello!
This is a true story, this is real life!
A nice and smoothly summer to you.

pandhora spunea...

pe mine ma fascineaza desertul...
nu l-am vazut...dar "il vreau" ca sa parafrazez reclama aia de la tv...

sper sa depasesti momentul "creionarii"...
toata lumea s-a plimbat mai mult sau mai putin prin Europa...dar prin Africa...cati?

stardust spunea...

That inflation is crazy! Poor Zimbabweans. Is it because of political blunders or incompetence? Smiles of the people are a help and a hope. Wish their lives get better sooner.

cosmin spunea...

salut andrei,
eu cred ca obiectivul principal e defrisarea; de aceea propun sa fie asociata o bancnota cu cate un tip de frunza; astfel sa fie oameni cu frunze si nu precum. vorba aia, sacrifici frunza dar ramane copacul.

multumesc pentru caracterizarea atat de reusita.

viziunea ta despre curand..ti-o impartasesc; da, e cu rand. dar slava credintei tale care misca .. ce spui tu acolo, din loc. adica slava tie ce sa mai.

ai "uitat", adica, in impertinenta ta ai "ignorat" "lucratorii cu nevazutul" si "flying sorrcerers" adica adunatorii de nori, solomonarii, blanjii, blajinii, aliensii etc etc. dar, ai restrictii in credinta. sau libera voie in "ignore".

sper si eu ca-n fiecare roman sa fie cate un hopa mitica; vezi, daca iei prea multi oooo, huligane, de la goagle ai intrat la "undisputed" cu el :))
zici politicos, ma romane, hopa mitica;
ce tre' sa hulesti asa ca la ulii cand iti vin la porumbeiuri. sau cum e pluralul? ooolele.

Prepare for what is coming,
and don’t say no one warned you!
FOR YOUR FUN ai uitat,?, sperii lumea gratis?

Trimiteți un comentariu

îndrăzneşte!

 

Blog Archive